Zamieszczone przez maaro11
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
-
-
To szkoda,że od razu tak nie zrobią u mnie Swoją drogą oni są jacyś dziwni, skoro wymiana sprężyn nic nie daje, a dołożenie wspomagających załatwia sprawę, to dlaczego nie robią tak od razu :?: :?: Ale nic, zaczekam aż mi wymienią i będę walczył dalej. Dzięki termit, przynajmniej wiem, że do mojego mogą też założyć wspomagające.
Komentarz
-
-
Niestety po 3 miesiącach musiałem znów wrócić do tego tematu. Jeszcze kilka dni temu cieszyłem się z w miarę równej wysokości tyłu i przodu. Miałem wrażenie, że z upływem czasu tył lekko "siada", ale było to na tyle małe, że się nie przejmowałem.
Natomiast wyjazd wakacyjny zmienił sytuację diametralnie - tył opadł jak przed wymianą sprężyn w kwietniu.
Wcale nie załadowałem przesadnie bagażnika. Oprócz mnie jechała tylko żona (raczej lżejsza niż cięższa) i małe dziecko. W bagażniku typowe rzeczy wakacyjne, spokojna jazda na dystansie tylko 70km, końcowe 20km przez górki i wystarczyło.
Kilka ostatnich postów wskazuje, że nie jestem jedynym u którego problem się powtórzył. Będę musiał prześledzić więcej wpisów tych, którzy są po drugiej wymianie aby podsunąć rozwiązanie serwisowi (pewnie sprężyny wspomagające).
Ciekaw jestem czy u Was problem pojawia się najpierw delikatnie i powiększa się czy też, jak u mnie, wystarczy jeden wyjazd z załadowanym bagażnikiem?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maaro11reklamacja uznana i za jakieś 2 tygodnie przyjdą dla mnie springi.
[ Dodano: Pon 23 Lip, 12 23:26 ]
Ja dzisiaj jestem po drugiej wymianie. Założyli mi moje pierwsze springi 1 x biała i do tego wspomagające. Pomiar na 4/4 PB i 4/4 LPG zaraz po zdjeciu z podnośnika 402mm.Po powrocie z ASO (wieliczka-sosnowiec jakieś 100km) wykonałem kolejny pomiar równe 390mm (specjalnie pojechałem przez olkusz żeby się trochę na dziurach ułorzyły).
Auto naprawdę lepiej się prowadzi niż na tych wcześniejszych (1 x biała i 3 x żółta które po tygodniu nie miały już żadnej twardości ,bo na progach zwalniających kołysało jak nie wiem co.)Narazie jest ok, ale będę się temu uważnie przyglądał.
Aso dostało od SAP przykaz że moje stare twardsze springi mają odesłać do ekspertyzy.
Narazie jestem zadowolony .Oczywiscie otrzymałem wpis do książki (na moją prośbę)że springi wspomagające zostały założone w ASO i są dopuszczone i zgodne z technologią grupy VW. Zobaczymy czy tył nie siądzie ale myslę że to chyba jest najlepsze rozwiązanie żeby się pozbyć problemu.
[ Dodano: Pon 23 Lip, 12 23:29 ]
Zamieszczone przez YaccaCiekaw jestem czy u Was problem pojawia się najpierw delikatnie i powiększa się czy też, jak u mnie, wystarczy jeden wyjazd z załadowanym bagażnikiem?
Komentarz
-
-
Z tym czasem jest różnie. Przy pierwszej reklamacji czekałem 3 tygodnie, przy drugiej po tygodniu ponagliłem serwis i telefon był już na drugi dzień. Dochodzi do tego sezon urlopowy więc może się wszystko w czasie rozciągnąć. Trzeba być twardym i czekać. Nie jest powiedziane, że nie możesz zadzwonić pierwszy. ASO za to płaci więc nie za bardzo mu na tej sprawie zależy.Pozdrawiam GregorS
Komentarz
-
-
Ja na odpowiedź przy pierwszej reklamacji czekałem tydzień (oczywiście nie obyło się bez mojego telefonu) a przy drugiej dwa dni.
To co koledzy mogę wam poradzić to zadzwońcie do nich sami bo podejżewam że już dawno mają odpowiedź z SAP tylko zapominają do was zadzwonić...tak też było w moim przypadku.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
....czy ktoś miał problemy w wersji przed liftem z tym opadającym tyłem , w serwisie plichty dopytałem jakie spręzyny były wstawiane do wersji z lpg i wyszło że seryjnie w większości wypadków wstawiali 1K0 511 115 BF - 1x biała, 3x żółta - PR-1JA+0YF i nie było z tym problemów. Podobno zmienił sie producent tych spręzyn. W moim przypadku mają zostać dołożone sprężyny wspomagające. Niestety nie jest to chyba najlepszy pomysł , po okresie gwarancji spróbuję wymienić je samemu na polskie podróbki. [ mogą być lepsze niż te oryginalne
Ciekawe że oznaczenie sprężyn - konćówka BF nie jest zalecana do kombi na tej stronie http://www.unto.pl/sprezyna-skoda-oc...yl-p-3134.htmlKrzysztof512
Komentarz
-
-
Krzysztof512 to jest bardzo dobry pomysł z tymi sprężynami wspomagającymi ponieważ mi najpierw założyli 1 z biała i 3 z żółta i po tygodniu siadły. A teraz do sprężyn 1 z biała dołożyli wspomagające i jak na razie jest dobrze 390mm na pełnych zbiornikach.Cofnij się kilka stron wcześniej i kolega szand tez ma kombi i wspomagające dały radę.
Komentarz
-
-
tylko pytanie na jak długo takie rozwiazanie starczy, mam też Felicję od samego początku LPG , 12 lat i sprężyn nie wymieniałem tylko amortyzatory w zeszłym roku i auto jest katowane codzienie. Materiał z którego sa wykonane sprzęzyny albo ulepszenie cieplne, gdzieś w którymś momencie jest to robione nieprawidłwo i te spręzyny nie trzymaja parametrów, to rozwiązanie z drugimi spręzynami w środku to widze pierwszy i uważam że to jest półśrodek. Bedę się kontaktował z fabryką, zobaczę co odpowiedza.Krzysztof512
Komentarz
-
-
Może i masz racje że to pół środek ale Skoda dopuszcza takie rozwiązanie i jeśli oryginalne wzmocnione springi nie dają porządanego rezultatu to myslę że to lepsze niż trzeć tyłkiem o asfalt. Ile wytrzymają te wspomagające tego nie wiem ,ale jak czytałem na stronie producenta tych wspomagaczy to dają na nie dożywotnią gwarancje. Narazie jestem zadowolony,mam jeszcze półtora roku gwarancji więc ja tylko bedzie coś nie tak to zareklamuję kolejny raz.Może wtedy SAP obmysli jakąś koncepcję co z tym fantem zrobić. Daj prosze znać co Ci napiszą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zibol68Witam czy ktoś u Plichty próbował już interweniować w sprawie sprężyn. Mi się wydaje, że moje auto Octavia Tour z gazem siedzi mocno, ale jakoś mnie olali. Co robić?
Komentarz
-
-
No jestem ciekawy co z tym zrobią o ile cokolwiek zrobią.
Zauważyłem że tył nisko siedzi po przejechaniu może z 700km od nowości.
Też jeżdżę sam lub tylko z żoną a w bagażniku koło zapasowe, lewarek i klucz. W sobotę jadę na wakacje więc trochę bagażnik załaduję to samochód siądzie pewnie do 350.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PPrzemekJa jestem po badaniu - 12mm poniżej normy.
Od poprzedniej wymiany minęły 2 miesiące i 2405km...
Teraz mam czekać na decyzję...
Komentarz
-
-
Pozwólcie że ja również opowiem swoją historię.
Odebrałem swojego pierwszego Toura 25 maja.
Po dwóch tygodniach jak zapakowałem rodzinkę do wozu dziwnie siedział a wcześniej jeździłem Focusem kombi i w życiu nie widziałem takiego zwisu - tylko raz jak z rodziną pojechaliśmy po kafelki 4 osoby + 400 kg :lol: . Na forum znalazłem ten temat i się zainteresowałem.
- pierwsze co to tak sobie podjechałem do Emidy w Rudzie Śl. ale facet w serwisie zbył mnie
że to normalne - jeszcze jak jest gaz to w ogóle nie ma o czym mówić wielu klientów tak ma a jak chcę to do sprzedawcy. Na pytanie czy w takim razie mam napisać pismo - ok niech Pan napisze do Zarządu jak Pan chce. Prześwit z oryginalnymi sprężynami 1x biały – 358mm.
- od razu zadzwoniłem do sprzedawcy - Autoremo Nowy Targ po dwóch dniach info : hmmm serwis nie prowadzi żadnej akcji ale mogą mi za 1000PLN założyć twardsze. :shock: Lekko mnie to podkurzyło po przecież 2 tygodnie temu odbierałem u nich auto.
- ale nic napisałem polecony do SAP - po tygodniu odpowiedź że oni nie są gwarantem i służą pomocą od strony technicznej ale muszę zwrócić się do sprzedawcy w tej sprawie.
- ponieważ sprzedawca 170km od domu a w Warunkach Gwarancji jest napisane że mogę sobie wybrać serwis to umówiłem się przez formularz internetowy w Auto Śliwka Zabrze.
- następnego dnia telefon - proszę przyjechać na pomiary.
- pomiary wykazały - 360 mm pan stwierdził że to przez gaz ale zapyta się SAP co dalej.
- po tygodniu info - SAP przysłał sprężyny ale muszę zapłacić 160 PLN za wymianę
- od razu napisałem pismo mailem że z jakiej racji i w ogóle to co to będzie za usługa - ile jest na nią gwarancji i co będzie jak nie pomoże?
- po kilku dniach telefon - nie muszę płacić;
- po wymianie - dostałem 1-biały 2-żółte ( BE ) wynik pomiaru przy pełnym LPG i benzynie - 370 - mało więc nie odebrałem naprawy - serwis wypuścił mnie z nowymi sprężynami z informacją że odezwą się. Poprosiłem o wpis na protokole jaki jest prześwit i o kopie protokołu.
- po tygodniu - telefon - niestety serwis nic więcej nie możne zrobić więc poprosiłem to info na maila.
- maila dostałem ale w nim nie było że niczego więcej nie mogą zrobić tylko że to gaz i będzie niżej i to normalne i że twardsze sprężyny to mogą pogorszyć "właściwości trakcyjne"
- czyli kaszana - pozostał kontakt z SAP przez formularz - napisałem że serwis odmówił dalszej naprawy pomimo że nie odebrałem poprzedniej;
- po tygodniu i ponagleniu info od SAP - idą sprężyny - czekać na info.
- i właśnie w poniedziałek założyli mi dodatkowe sprężyny i wsadzili (podobno) moje ori 1xbiały. W sumie to nie widać tego białego paska a oryginalnie było widać. Pomiar przy pełnym LPG + benzyna – 390mm. Poprosiłem o wpis że to są sprężyny dodane zgodnie z zaleceniem SAP.
Cała operacja zajęła mi półtora miesiąca. A wnioski :
- czytać warunki gwarancji - tam jest napisane że sprzedawca gwarantuje że auto ma parametry takie jak w Umowie Kupna/Sprzedaży lub typowe ( a więc 394 +- 10 mm od osi do błotnika ) a w Umowie mam też LPG więc auto + LPG gotowe do jazdy ma mieć typowe wymiary.
- mam wrażenie że serwis niechętnie cokolwiek daje na piśmie albo mailem – może nie mają czasu na takie formalności.
- serwis ściemniał za każdym razem jak auto wyjeżdżało słyszałem - jest ok. Tylko że jak ja wyjąłem miarkę to jakoś kurde nie było ok - przy dołożeniu dodatkowych słyszałem 410mm ( czyli za dużo !!! ;-) ) ale mój pomiar na parkingu - 390mm - 15 metrów i siadło 2 cm ???
- gdyby zażądać na piśmie że 370 jest ok to pewnie żaden serwis by tego pisemnie nie potwierdził – na gębę że to normalne to nie ma problemu.
Dzięki forumowiczom doprowadziłem mój samochód do normalnego stanu - ani to taczka ani motorówka.
Pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia w walce o prawidłowe zawieszenie.
Komentarz
-
Komentarz